Scrappy Stars Quilt

I början på detta år, fick vi en utmaning av Maria ( Majas Paradis). Sy en eller flera stjärnor av scraps varje månad. Jag hittade en teckning av ett täcke, med stjärnor på, som jag ritade för några år sedan!

In the beginning of this year, we got a challenge from Maria (Majas Paradis). Sew one or more stars using your scraps! I digged up a drawing of a quilt with stars in, which I design some years ago!

stjärnbild

Nu har jag äntligen sytt klart täcket 🙂 Jag har maskinquiltat det. Försökte bryta av de spetsiga stjärnorna med rundlar.

Now I´ve finished the quilt 🙂 I machinequilted it. I tried to break the sharped stars by quilting in circles.

scrappy44

Vilken tur att jag hann klart i oktober, så jag kan länka till Majas Paradis och hennes scrappiga stjärnor 🙂

Some luck I managed to finish the quilt in October, so I can link to Majas Paradis and her scrappy stars 🙂

scrappystar55

12 tankar på “Scrappy Stars Quilt

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.