Första miniquilten / The First Miniquilt

Nu har jag sytt klart den första miniquilten. Därmed slog jag också två flugor i en smäll.

Först ett arbete till Friday Night Sew-In. 4 miniquiltar. Fantasin försvann när jag skulle sy den lilla gröna, men jag hittade ett jättefint mönster i en av Rikstäckets tidningar, nr 86 sommaren 2010. Voila………Februaris tidningsutmaning från Majas Paradis var fixad.

Nu har jag maskinquiltat och kantat den och den ligger på plats i fönstret i syrummet. De tre som är kvar, är färdigquiltade och jag har sytt på kantbanden. Ska bara fålla dem också.

Now I´ve finished my first miniquilt. By that I completed two challenges.

First I did have a project for Friday Night Sew-In, 4 miniquilts. When I got to the little green one, my fantasy was gone. However I did find a sweet pattern in a magazine, ”Rikstäcket” nr 86, summer 2010. Voila………The February magazine challenge from Majas Paradis was done!

The little green is now machinequilted and the binding is done and it´s in my windowsill in the sewingroom. The three remaining quilts are also mashinequilted and I just have to do the last sewing on the binding.

4 tankar på “Första miniquilten / The First Miniquilt

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.