Mina 3 ABC-täcken / My 3 ABC-Quilts

Jag har alltså sytt tre stycken ABC-täcken. Ett lite mörkare och två ljusa! De två första sydde jag, när jag blev tipsad om bloggen Temecula Quilt Company. Där finns mönstret till alla bokstäver!

So I have finished three ABC-quilts. One is a little darker than the other two! The first two I sew when I found the link to this blog Temecula Quilt Company. There you´ll the pattern to all the letters!

abc1

abc2

Det tredje täcket var en beställning från min systerdotter. Äntligen har jag fått det ivägskickat 🙂 Det knepigaste med dessa täcken var att sy de svenska bokstäverna Å, Ä och Ö. Fast det gick ju bra det också!

The third quilt was ordered from my niece and finally I got it finished and could send it to her 🙂 The hardest thing sewing these quilts was the Swedish letters Å, Ä och Ö. Somehow I managed to solve that not so big problem!

abcquiltoliver

Jag linkar till EvaJ, måndag, Visa och berätta. En jättebra blogg om man behöver inspiration!

I link to EvaJ, Monday, Show and Tell. A very good blog if you need some inspiration!

6 tankar på “Mina 3 ABC-täcken / My 3 ABC-Quilts

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.