Scrap Happy Day, Augusti 15

Scrap Happy Day, den 15:e var månad, dagen då vi verkligen får en chans att visa upp vad vi syr av våra scraps! Scrolla ner och du hittar länkar till quiltare världen över, som då och då gör något av sina scraps. Alla använder inte tyg och alla syr inte bara med scraps, men är väl värda ett besök! Vill du ha ditt namn med på listan, så kontakta Kate eller skriv så i kommentaren.

Scrap Happy Day, the 15th every month, the day we can really show the world what we are doing with our scraps! Down below you´ll find links to quilters all around the world that are using scraps now and then. Not everyone are using fabrics and not everyone are only using scraps when sewing, but they are all worth visiting. If you want your name on that list just contact Kate or say so in the comment!

jewelboxstar3

jewelboxstar1

Varje sommar tipsar Bonnie K. Hunter oss om ett ”Leaders and Enders” projekt! I år valde hon ett täcke som heter ”Jewel Box Star”. Jättefint mönster, tycker jag. Ett perfekt scrap täcke. Jag började med mina gröna scraps, sydde ihop 2″ rutor, samt sydde trianglar. Allt är sytt i början ock slutet varje gång jag sytt något på symaskinen.

Every summer Bonnie K.  Hunter starts a new ”Leaders and Enders” project! This year she chose a quilt named ”Jewel Box Star”. I really liked the pattern, it´s a perfect scrap quilt. I started with my green scraps, sewing 2″ squares together and  I also made triangles.

jewelboxstar2

jewelboxstar4

Jag har inte räknat efter hur många block det blir eller om antalet rutor jag sytt är tillräckligt. Jag bara sydde upp allt jag hade. Blir det något över får det ingå i bården runt om. En del block kommer att vara enfärgade, andra inte. Känns ganska kul och spännande att bara sy och sedan skapa ett täcke av det jag syr.

I don´t know how many blocks there´s gonna be in the end or if I have enough! I took all the squares there was in the box. If I have leftovers I´ll use them in a border. Some blocks are in just one color, others aren´t. It´s a rather fun and exciting feeling to just sew and then create a quilt of all the blocks!

Kate, TittiHeléneEvaSue, Nanette, Lynn, Lynda,
Birthe, Turid, Susan, Cathy, Debbierose, Tracy, Jill, Claire, JanKaren,
Moira, SandraLindaChrisNancy, Alys, Kerry, Claire, Jean, Johanna,
Joanne, Jon, Hayley and Dawn

Jag länkar en extra gång till EvaJ, måndag, Visa och berätta. Hon syr ofta i scraps och är mycket inspirerande!

I link one extra time to EvaJ, Monday, Show and Tell. She often uses scraps when she sew and she is very inspiring!

10 tankar på “Scrap Happy Day, Augusti 15

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.